Wie is Anneke?

Mede oprichtster van MRC Skin!
Hallo! Ik ben Anneke Bakker en ben 38jaar. Geboren in Brabant en daar geniet ik momenteel met volle teugen van het leven. Sinds ik persoonlijk te maken kreeg met een ouder wordende huid, heb ik hierin mijn passie ontdekt. Regelmatig ben ik in mijn leven onzeker geweest over mijn huid en ik heb dan ook met verschillende huidproblemen te maken gehad; grove poriën, puistjes, grove huidstructuur, pigmentvlekken, rimpels en volumeverlies. Het maakte me erg onzeker. Wist ik toen maar wat ik nu weet, dan had mijn huid er jaren geleden veel beter uitgezien zonder onnodig veel geld ervoor uit te hoeven geven. Natuurlijk is onzekerheid onnodig en ben je mooi zoals je bent, maar in mijn geval heeft het me wel gebracht tot waar ik nu sta en daar ben ik heel blij mee. Onzekerheid heeft gezorgd voor onderzoek en uit dat onderzoek ontstond een ware passie. Wat een mooie en fascinerende wereld is de wereld van skincare. Het is geweldig dat er zulke mooie resultaten te behalen zijn en het is prachtig om hier onderdeel van uit te maken.
Mijn online business
Van jongs af aan wist ik dat ik ondernemer wilde worden en voor mezelf wilde werken, want zelfstandigheid is voor mij erg belangrijk. Zo ben ik dan ook ergens halverwege mijn 20’ste gestart met het opzetten van een online business. We zaten toen nog redelijk in het begin van het online shoppen tijdperk en voor veel mensen was deze wereld nog nieuw en spannend. Ik zocht een nichemarkt in de mode en dit is trendy regenkleding geworden. Ik heb me hierin vastgebeten en was vastberaden om er een succes van te maken. Als snel groeide mijn bedrijf en had ik een goed lopende webshop en was ik volledig zelfstandig. Met heel veel passie en gedrevenheid heb ik hier jaren hard aan gewerkt, echter na een aantal jaren begon het weer te kriebelen om iets nieuws op te zetten. De beginjaren van mijn bedrijf waren uiteindelijk voor mij toch wel de leukste jaren. Het opzetten van iets geheel nieuws, dit wil ik graag nog eens ervaren en meemaken.
Maar wat ga je dan doen?
Persoonlijk ben ik iemand met ontzettend veel ideeën en ik kijk altijd met een commercieel oog naar de wereld. Ik probeer commerciële kansen te zien en vind het ook leuk om daarover na te denken. Zo kan ik uren fantaseren over het opstarten van diverse soorten ondernemingen en bedenk in mijn hoofd hele plannen. Vaak kom ik (al zeg ik het zelf) tot de meest vindingrijke ideeën of ideeën waarvan je zegt ‘Ja, dat zou best weleens een succes kunnen worden’. Alleen de belangrijke grote vraag was voor mij  ‘wat maakt me gelukkig?’. Tijdens het lezen van het boek van Michael Pilarczyk ‘Leef je mooiste leven’ kwam ik de vraag tegen ‘Wat vind je zo leuk om te doen, dat je er niet mee kunt stoppen?”. Met deze vraag ging ik aan de slag en kwam al snel tot een antwoord. Urenlang kan ik lezen over de beautyindustrie, dit vind ik zo leuk om te doen en hier kan ik mezelf en de tijd helemaal in verliezen. Dit lijkt nu een voor de hand liggend antwoord, maar dit was voor mij echt een eyeopener.
De wet van de aantrekkingskracht
Mylène en ik kenden elkaar al een aantal jaar en ik las met veel bewondering en interesse op Social media de ontwikkeling van haar eigen serum. ‘Wat ontzettend leuk en bewonderingswaardig wat Mylène aan het doen is’ dacht ik vaak, maar het idee van een samenwerking kwam niet in me op. Tot Mylène mij op een dag benaderde om te vragen of ik zin had om een keer af te spreken, ze had een fantastisch serum ontwikkeld en vroeg zich af of ik nog tips had voor haar startend bedrijf. Meteen hadden we een goede klik en heb ik met Mylène gedeeld dat ik eigenlijk ook iets wilde gaan doen in de beauty industrie, maar nog niet precies wist wat. Hier zijn de eerste zaadjes geplant voor onze samenwerking en ineens vielen voor ons beide de puzzelstukjes op zijn plaats. Vanaf toen is het één grote ontdekkingstocht geweest en ik vind het fantastisch. Samenwerken is ook ontzettend inspirerend en je komt met z’n tweeën veel verder dan alleen.
Kennis in cosmetica
Buiten het feit dat de beauty-industrie mijn passie is en ik al veel kennis in huis had door de uren die ik in dit onderwerp gestoken had, was de zakelijke cosmetica wereld voor mij toch onbekend terrein. Mijn passie voor cosmetica, kennis van bedrijfsvoering, ervaring in online marketing en communicatie en het bouwen van websites en webshops was voldoende om samen met Mylène dit avontuur te starten. Echter daarnaast wilde ik toch graag meer kennis opdoen. Zo heb ik ondertussen de cosmetica wetgeving masterclass en de GMP masterclass afgerond. Als je verzorgingsproducten maakt, moet je voldoen aan de cosmeticawetgeving. Ik weet nu hoe wij veilige producten op de markt kunnen brengen en ook hoe wij voldoen aan de verplichtingen van de wet. Ook moet je altijd bij het produceren van cosmetica voldoen aan de Good Manufacturing Practice (GMP), hiervan ben ik nu ook volledig op de hoogte. Als je huidverzorging gaat verkopen, moet je met veel rekening houden.
Daarnaast heb ik mij verdiept in een geschikte opleiding om mijn kennis over skincare tot een professioneel niveau te brengen. Mijn keuze is gevallen op de opleiding ‘Natural Cosmetic Formulator’ en hier ben ik momenteel mee bezig. Dit is voor mij een ware leerschool en ontzettend interessant. De kennis die ik opgedaan heb wil ik heel graag met jullie delen en omzetten in een bloeiend cosmetica bedrijf, waar ik voor de volle 100% achtersta. Net als vele, ben ik regelmatig voorgelogen en teleurgesteld in veel skincare merken en hoe meer ik over cosmetica te weten kom, hoe meer ik door de onzin heen prik. Het is zo teleurstellend dat veel merken volledig draaien op de kracht van marketing i.p.v. op een goed product. Wij van MRC Skin hebben veel plannen en ideeën voor de toekomst en we zijn achter de schermen met ontzettend mooie concepten bezig. ‘The sky is the limit’ voor ons nieuwe ‘non nonsens’ cosmetica merk.
” De keuze in gezichtsproducten is zo groot, dat een beslissing nemen voor klanten vaak niet makkelijk is. Een gepersonaliseerd product kan onzekerheid en keuzestress wegnemen, hierin ligt de oorsprong van ons ByouTY-ID mix & match concept. Je kunt bij ons namelijk je eigen serum samenstellen.”

"Be good to your skin, you'll wear it everyday for the rest of your life"

Vegan
Al onze producten zijn cruelty free. Wij gebruiken geen dierlijke ingrediënten of dierlijke bijproducten.
NATUURLIJK
Onze skincare is 95 tot 100% natuurlijk, per product geven we het percentage en geven we uitleg over dit onderwerp.
Dierproefvrij
Alle producten zijn uiteraard 100% dierproefvrij, net zoals de grondstoffen van onze leveranciers.
Milieuvriendelijk
Wij hebben het milieu hoog in het vaandel staan. Bij keuzes die wij maken, kiezen we voor de meest milieubewuste.

Onze cosmetica bevat

  • geen parfum
  • geen essentiële oliën
  • geen alcohol
  • geen dierlijke bijproducten
  • geen plastic verpakking
  • geen microplastics
  • geen onnodige toevoegingen
  • geen onzin